Kulečník
Od 1.ledna 2024 jsme bohužel nuceni ukončit provoz sportovišť pro raketové a míčové sporty, Solárium a Fit-bar sport-relax centra HejbejmeSe.cz
V provozu zůstávají JÓGOVÉ LEKCE, které si nadále můžete REZERVOVAT ZDE: https://www.joga-hostomice.cz/
Dále také pokračují tyto služby:
- PONDĚLÍ: Regenerační masáže/rezervace 776 694 061
- ČTVRTEK: Kosmetika+modeláž nehtů/rezervace 721 942 016
Děkujeme Partnerům a pravidelným zákazníkům za přízeň.
Ve Fit-baru nabízíme velmi důstojné prostředí a stůl pro kulečníkovou hru KARAMBOL.
Pravidla hry pro karambol se čtyřmi koulemi:
Karambol se čtyřmi koulemi je více či méně česká specialita a zpravidla se hraje pouze na tzv. malém stole, tj. o rozměrech 210 cm x 105 cm, případně na stolech o ještě menším rozměru. Někdy bývá hra se čtyřmi koulemi nazývána též jako tzv. hospodský karambol. Hra se hraje se čtyřmi koulemi, z nichž hrací koule K1 je zpravidla červená a s touto koulí hrají vždy všichni hráči.
Koule, na které hráči hrají a snaží se je trefit, jsou rozdílných barev (tzv. "koule cizí"), přičemž pořadí trefení jednotlivých barev není pro hru podstatné. Podstatné je, je kolik cizích koulí hráč zasáhl svou (zpravidla červenou) koulí a zda byl před strkem nejprve trefen mantinel či nikoliv. Pokud je totiž před strkem trefen nejprve mantinel a teprve poté nějaké koule, bodové hodnocení se násobí dvěma.
Hráči si před hrou určí limit karambolů a hráč, který bodového limitu dosáhne jako první, vyhrává hru. Pokud se hráči během hry nepodaří svou (červenou) koulí trefit korektním způsobem alespoň dvě libovolné cizí koule, pokračuje soupeř z dané pozice. Takto se hráči střídají, dokud jeden z nich nedosáhne předem domluveného limitu karambolů. V karambolové hře se čtyřmi koulemi je povoleno hrát na celé ploše stolu a nikde zde nejsou žádné zakázané zóny.
Zejména v restauracích nižší cenové kategorie se lze setkat s jistými zvláštnostmi. Hráči je např. upíráno právo započítat si tzv. "kopané" karamboly, tedy body ze situace, kdy se hráčova koule K1 před dosažením karambolu nevyhne vícenásobnému dotyku s libovolnou "cizí" koulí (koulemi). Jindy bývá na závěr partie vyžadován závěrečný strk "koule - mantinel - koule" či přesné dosažení limitu; to znamená, že chybí-li hráči do konce např. 1 bod, nesmí závěrečným strkem zahrát bodů více (2, 10 či 20). Lze se setkat i se situacemi, kdy se hráči, který limit partie výše naznačeným způsobem "přehrál", snižuje dosažené skóre o body zahrané navíc. Příklad: Hráč v partii na 200 bodů dosáhl skóre 199. Posledním strkem však zasáhne všechny 3 cizí koule a dosáhne tak zisku 10 bodů namísto požadovaného 1 bodu. Nad limit partie mu tedy přebývá 9 bodů; pak jeho skóre podle této logiky klesá na 191 bodů a ke stolu jde soupeř. Zvlášť kruté "pravidlo" hovoří o tzv. "podepsání" náběhu; jde o to, že hráč, který na závěr svého náběhu netrefí ani jednu z cizích koulí (tj. se "nepodepíše"), ztrácí všechny body v tomto náběhu dosažené a nesmí si je připsat. Všechna tato omezení jdou zcela proti původnímu smyslu kulečníkové hry. Je proto žádoucí se na pravidlech hry na 4 koule dohodnout předem a hru s nesmyslnými omezeními pečlivě uvážit.
Bodové hodnocení karambolů:
Hráč zasáhne červenou koulí dvě libovolné koule – 1 bod
Hráč zasáhne červenou koulí všechny tři koule – 10 bodů
Hráč zasáhne nejprve mantinel a poté dvě libovolné koule – 2 body
Hráč zasáhne nejprve mantinel a poté všechny tři koule – 20 bodů